تاریخ انتشار : جمعه 7 آذر 1393 - 20:33
کد خبر : 3536

یادواره شهدای شهر بناب مرند برگزار شد

یادواره شهدای شهر بناب مرند برگزار شد

به گزارش دارانیوز:این مراسم با حضور خیل عظیمی از عاشقان شهدا و حضور مسئولان لشکری و کشوری در مسجدجامع شهربناب مرند برگزار شد. سرگردپاسدار عباسعلیزاده فرمانده حوزه نجف شهربناب مرند در ابتدای مراسم گفت: وظیفه همه ی مردم ایران و هر خواهر و برادری این است که در حفظ ارزش های شهدا کوشا باشیم.وصیت نامه

به گزارش دارانیوز:این مراسم با حضور خیل عظیمی از عاشقان شهدا و حضور مسئولان لشکری و کشوری در مسجدجامع شهربناب مرند برگزار شد.

سرگردپاسدار عباسعلیزاده فرمانده حوزه نجف شهربناب مرند در ابتدای مراسم گفت: وظیفه همه ی مردم ایران و هر خواهر و برادری این است که در حفظ ارزش های شهدا کوشا باشیم.وصیت نامه شهدا یک راه روشن در برابر دیدگان ما است و با وجود این راه روشن اگر دچار خطا شویم دچار جهل شده ایم.

در ادامه این مراسم حجه الاسلام سنجری در این مراسم معنوی، با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: شهدا به برگزاری این یادواره ها نیازی ندارند، این ما هستیم که نیازمند راه و هدف شهدا هستیم .

حجت الاسلام سنجری با طرح این سؤال که ما باید ببینیم آن عنصری که شهدا به وسیله آن به ملکوت اعلاء رسیدند چه بود؟، اظهار داشت: آن عنصر که شهدا به وسیله آن محک شدند امانت داری و ولایتمداری بود .

وی در ادامه گفت:یادواره‌های شهدا شمیم و رایحه شهادت و جبهه و جنگ می‌دهد و محافلی که به نام شهدا برگزار می‌شود، محفل نور، زندگی، عشق، ایمان و مهربانی است.

حجت الاسلام سنجری گفت: ایثار و شهادت در زمره فرهنگ متعالی و از عالی‌ترین مفاهیم الهی و در تمام مکاتب بشری و ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌های الهی، اوج قله رسیدن به خودباوری و معرفت، شهادت است.

سنجری با اشاره به آیات الهی در‌خصوص شهید و شهادت گفت: ۱۵۰ بار در قرآن کریم  این مفهوم با تعبیر گواه، مصداق ارزش‌ها و فضیلت‌های شهادت و مرگ در راه خدا و مفاهیمی آمده که اثرگذار، جامعه‌ساز و انسان‌ساز است.

وی درخصوص برگزاری یادواره شهدای شهربناب مرند گفت: در این یادواره تلاش شده ارزش‌ها و فضیلت‌های کسانی را که از گوهر جان و با ارزش‌ترین رحمت الهی یعنی جان عزیزشان را در طبق اخلاص گذاشتند؛ تا امروز ایران اسلامی با سربلندی راه امام را ادامه دهد پاس داشته شود..

 لازم به توضیح است که این یادواره با مشارکت وهمکاری شهرداری وشورای اسلامی شهر بناب مرند وحوزه مقاومت نجف شهربناب مرند برگزارگردید.

IMG_00101 IMG_۲۰۱۴۱۵۵ IMG_۲۰۰۰۱

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.