تاریخ انتشار : یکشنبه 15 شهریور 1394 - 20:47
کد خبر : 10386

گرایش شهر نشینان به حاشیه نشینی در مرند/مافیای زمین خواری در کمین ساده لوحان

گرایش شهر نشینان به حاشیه نشینی در مرند/مافیای زمین خواری در کمین ساده لوحان

به گزارش دارا خبر،شهر مرند طی دهه گذشته شاهد رشد ناگهانی جمعیت بوده است طبق آمار جمعیت ثابت شهر مرند بیش از ۱۲۰هزار نفر است اما تعداد واقعی جمیعت شامل جمعیت شناور و ثابت این شهر به بیش از ۱۵۰هزار نفر می رسد که البته به دلیل رشد بی رویه افزایش جمعیت طی سالهای اخیر

به گزارش دارا خبر،شهر مرند طی دهه گذشته شاهد رشد ناگهانی جمعیت بوده است طبق آمار جمعیت ثابت شهر مرند بیش از ۱۲۰هزار نفر است اما تعداد واقعی جمیعت شامل جمعیت شناور و ثابت این شهر به بیش از ۱۵۰هزار نفر می رسد که البته به دلیل رشد بی رویه افزایش جمعیت طی سالهای اخیر ساختار شهری این شهرهمراه با تعداد شهروندان افزایش نیافته است.

بیش از ۷۰ درصد از ساختار شهری و خیابانهای این شهر عمری نزدیک به چندین ساله دارند اما هر روز بر تعداد خودروها و ساکنان شهر افزوده شده است.

اما آنچه که در مرند به شدت نگران کننده است افزایش حاشیه نشینی در اطراف مرند است که رفته رفته جزئی از شهر شده اند.

هر چند به گفته مسئولان بیشتر حاشیه نشینان مرند که حالا جمعیتشان بالغ بر۲۵ هزار نفر تخمین زده می شود مهاجران روستاهای و شهرهایی هستند که به دلیل خشکسالی و کمبود اشتغال برای گذران زندگی به اطراف شهر آمده اند اما نباید از دلایل دیگر حاشیه نشینی به سادگی گذشت.

مسئولان این دلایل حاشیه نشینی را هم ببینند

آن گونه که مسئولان شهرمرند می گویند دلیل حاشیه نشینی تنها مهاجرتهای بی رویه روستائیان به شهر بوده است اما در واقع رشد صعودی و مهار نشدنی کرایه واحدهای مسکونی و اجبار مستاجران به حاشیه نشینی، ارائه خدمات زیر بنایی به حاشیه نشینان مرند و تشویق غیر مستقیم مردم به روند حاشیه نشینی از این طریق، سود جویی زمین خواران از مردم تهیدست و پر کردن دستان این اقشار با سندهای بی پشتوانه از جمله مهمترین دلایل حاشیه نشینی در اطراف شهر مرند بوده است.

خدمت رسانی که دلیل حاشیه نشینی شد

آن گونه که شهردار مرند می گوید ،شاید رسمی ترین حمایت از حاشیه نشینان زمانی روی می دهد که در اقدامی سوال برانگیز برخی از این مناطق حاشیه ای در مرند صاحب گاز شهری، لوله کشی آب و فاضلاب و برق می شوند و رسما از خدماتی بهره می برند که سایر مردم شهر برای به دست آوردنشان مالیات می دهند.

این مسئله بسیاری از حاشیه نشینان را ترغیب می کند که حاشیه نشین باشند و در انتظار روزهای بهتر در اطراف شهرمرند سکنی گزینند.

وی می گوید علی رغم اینکه می توانیم از ارائه خدمت به این گونه مناطق براساس قانون خوددرای کنیم اما این را خوب می دانیم که این عزیزان از سر ناچاری به این مناطق کم برخودرار آمده وساکن شده اند .

دست زمین خواران در جیب قشر آسیب پذیر

از سوی دیگر طبق گفته یک کارشناس املاک مرند به دلیل افزایش قیمتهای اجاره در مرند تمایل افراد آسیب پذیر برای سکونت در حاشیه شهر مرند افزایش یافته است و همین امر سبب افزایش جمعیت در مناطق حاشیه ای شهرمرند شده است.

در این میان از حضور زمین خواران در اطراف شهر مرند و فروش زمینهای تفکیک نشده به صورت قانونی به مردم نگون بخت نیز نمی شود گذشت در واقع این تله ای است که هزاران نفر در مرند در آن گرفتار شده اند.

زمین خواران زمینهای اطراف شهر را به مردم نگون بخت می فروشند و مردم نیز به صورت غیر قانونی شروع به ساخت و ساز در این زمینها می کنند و در نهایت اما با تشکیل پرونده های ماده صد که ازوظایف قاونی شهرداری است موجب می گردد زمینهای ارزان خریداری شده از زمین خواران برایشان گرانتر از زمینهای تفکیک شده باشد که در این میان تنها سرمردم ساده لوح است که بی کلاه می ماند.

گزارش از:یوسف باقری

IMG_4 IMG_5 IMG_6 IMG_7 IMG_8 IMG_9 IMG_10  IMG_50

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.