تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 22:09
کد خبر : 10596

کنگره بین‌المللی شهریار متولی نداشته است

کنگره بین‌المللی شهریار متولی نداشته است

به گزارش داراخبر،علی‌اکبر صفی‌پور صبح امروز در نشست خبری در تبریز از توجه مسئولان فرهنگی و اجرایی ارشد آذربایجان‌شرقی برای افزایش سطح فرهنگ عمومی در استان خبر داد. وی گفت: در کنگره‌های بزرگی که به صورت ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود یک مجموعه‌ای به عنوان متولی مشخص می‌شود اما در آذربایجان‌شرقی متولی مشخصی برای این

۱۳۹۴۰۶۲۴۰۰به گزارش داراخبر،علی‌اکبر صفی‌پور صبح امروز در نشست خبری در تبریز از توجه مسئولان فرهنگی و اجرایی ارشد آذربایجان‌شرقی برای افزایش سطح فرهنگ عمومی در استان خبر داد.

وی گفت: در کنگره‌های بزرگی که به صورت ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود یک مجموعه‌ای به عنوان متولی مشخص می‌شود اما در آذربایجان‌شرقی متولی مشخصی برای این امر نبوده است.

صفی‌پور افزود: اگر ارشاد سال قبل در برگزاری کنگره بین‌المللی شهریار وارد شد و یا حوزه هنری امسال وارد شد به خاطر احساس مسئولیت بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در دو سال قبل نیز احساس مسئولیت دانشگاه تبریز موجب برگزاری این کنگره و قبول متولی‌گری آن بوده است.

وی بیان کرد: دبیرخانه برگزاری همایش بین‌المللی استاد شهریار در آذربایجان‌شرقی بر اساس تصمیم و پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌شرقی و مسئولان ارشد استانی شکل یافته است.

صفی‌پور افزود: این کنگره سال آینده توسط بنیاد فرهنگ آذربایجان برگزار می‌شود که در این بنیاد شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار و مسئولان ارشد حضور دارند و پیش‌بینی می‌شود این کنگره به صورت برجسته‌تر از گذشته برگزار شود.

* سینما‌ها در آذربایجان‌شرقی در حال افزایش است

وی با اشاره به شرایط سینماهای استان گفت: سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و مقرر شد ۱۰ مرکز فرهنگی به عنوان مجتمع سینمایی فعالیت کند و در حال حاضر در ۵ شهر استان این مجتمع‌های سینمایی فعال شده‌اند و در ۵ مرکز نیز این مجتمع‌ها در حال اخذ مجوزهای قانونی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در حالی که در سال گذشته آمار تعداد سینماهای استان در حال کاهش بوده اما از سال جاری این روند برعکس شده و سینماهای استان رو به افزایش است.

* سیاست فرهنگ و ارشاد اسلامی گسترش فضاهای تجاری فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: سیاست فرهنگ و ارشاد اسلامی گسترش فضاهای تجاری فرهنگی است و افرادی که برای خرید به مراکز تجاری مراجعه می‌کنند از سینماها و فضاهای فرهنگی نیز بهره‌مند شوند.

صفی‌پور تغییر سلائق مردم را از جمله علل عدم رونق سینماها دانست و گفت: مردم در ۳۰ سال قبل برای رفتن به سینما صف می‌بستند اما این روند امروز متفاوت شده و سلائق مردم فرق کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: سینما قدس در مرکز شهر تبریز یکی از این موارد است که خانواده‌ها به علل مشکلات ترافیکی و نبود پارکینگ و سختی‌های دیگر کمتر مایل به استفاده از آن هستند اما حوزه هنری نیز در رونق سینماهای تبریز و استان فعالیت زیادی دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.