تاریخ انتشار : یکشنبه 2 شهریور 1393 - 15:18
کد خبر : 1538

پرداخت بخشی از مابه تفاوت سود تسهیلات تامین مسکن جوانان توسط دولت

پرداخت بخشی از مابه تفاوت سود تسهیلات تامین مسکن جوانان توسط دولت

به گزارش دارانیوز، داود کشاورزیان روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید راه و شهرسازی آذربایجان شرقی افزود: در این چارچوب توسعه صندوق های پس انداز یکی از سیاست اصلی دولت تدبیر و امید در بخش مسکن به شمار می رود. وی با بیان اینکه تامین مسکن حاصل پس انداز

80927559-5به گزارش دارانیوز، داود کشاورزیان روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید راه و شهرسازی آذربایجان شرقی افزود: در این چارچوب توسعه صندوق های پس انداز یکی از سیاست اصلی دولت تدبیر و امید در بخش مسکن به شمار می رود.

وی با بیان اینکه تامین مسکن حاصل پس انداز گذشته، حال و آینده است و نمی توان انتظار داشت جوان 30 ساله ای بتواند با پس انداز گذشته خود مسکن تامین کند، اظهار کرد: به همین دلیل سیاست وزارتخانه افزایش سهم تسهیلات بانکی در این بخش است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این عرصه دولت تلاش می کند بخشی از ما به تفاوت سود تسهیلات تامین مسکن را پرداخت کند چرا که بازپرداخت تسهیلات 500 تا 800 میلیون ریالی با سود بالای 20 درصد برای بسیاری از اقشار جامعه سنگین و غیر قابل اجراست.

کشاورزیان اضافه کرد: به همین منظور در برنامه های دولت یازدهم تخصیص ما به تفاوت این سود به صورت منطقی در بودجه های سالیانه در نظر گرفته خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان برخی انتقادات مدیریت جدید وزارت راه و شهرسازی به مقوله مسکن مهر و ضرورت کالبدشکافی مسایل و مشکلات این بخش برای جلوگیری از تبعات و آثار منفی، گفت: دولت یازدهم خود را متعهد می داند در چارچوب قراردادهای منعقد شده، مسکن مهر را تکمیل و تحویل متقاضیان دهد.

وی با اشاره به اینکه در بحث شهرسازی تهیه طرح های هادی، جامع و تفصیلی بخشی از وظایف این نهاد به شمار می رود، گفت: رعایت طرح های جامع و تفصیلی و اسناد بالادستی از اهمیت بالایی برخوردار است و بی توجهی به این رویکرد تاثیرات و بارگزاری سنگین در شهری همچون تبریزگذاشته و موجب اخلال در حقوق شهروندی می شود.

وی اظهار کرد: پس از افزایش قیمت دلار که تاثیر مستقیم بر روی افزایش قیمت قیر گذاشت معتقدم باید بازنگری در اعتبارات نگهداری راه ها صورت می گرفت که متاسفانه از این مهم غفلت شده است.

کشاورزیان اضافه کرد: نزدیک به 50 هزار کیلومتر از راه های غیر شریانی کشور بدون صاحب هستند و نه سازمان راهداری و حمل و نقل عمومی و نه ادارات کل استانی به این عرصه ورود نمی کنند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های این بخش جزو وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل عمومی تعریف نشده است، تاکید کرد: در استان ها نیز اعتبارات کافی برای نگهداری از راه های فرعی و غیر شریانی وجود ندارد.

کشاورزیان اضافه کرد: امسال در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای آذربایجان شرقی 670 میلیارد ریال در بخش راه های شریانی در نظر گرفته شده که معتقدم نمی تواند 100 درصد نیاز راه های این استان را تامین کند.

وی اظهار کرد: در کنار بودجه های نگهداری از راه ها، برای بحث معاونت ساخت در بخش راه آهن نیز اعتباراتی برای استان ها در نظر گرفته شده است و بخشی از طریق تفویض اختیار توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و بخشی از طریق تهران انجام می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی مجموعه اعتبارات طرح های این بخش را بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: در پنج ماه امسال 40 درصد اعتبارات عمرانی استان که حدود پنج برابر مدت مشابه سال گذشته است، ابلاغ شده است.

محمدصادق پورمهدی اضافه کرد: این شرایط فرصتی مناسب برای دستگاه های اجرایی استان است تا با جذب به موقع اعتبارات روند اجرایی طرح های عمرانی را شتاب دهند.

وی اداره کل راه و شهرسازی را از دستگاه های کلیدی و مهم ارزیابی و نقش آن را در توسعه استان حیاتی دانست.

پورمهدی یکی از شاخصه های مهم توسعه را حمل و نقل و راه ها اعلام کرد و گفت: اگر کشوری بخواهد در مسیر توسعه قرار گیرد باید به این حوزه توجه ویژه داشته باشد.

وی راه ها را شریان اصلی و تاثیرگذار در ترانزیت کالا، اقتصاد و گردشگری دانست و افزود: دولت تدبیر و امید به این حوزه توجه و حساسیت ویژه ای دارد.

پورمهدی خواستار تعامل و همکاری بیشتر این نهاد با دستگاه های عمرانی، اجرایی، بخش خصوصی و علمی برای توسعه و شتاب گیری روند اجرای طرح های عمرانی استان شد.

وی با تشکر از عملکرد مدیرکل سابق این دستگاه، گفت: در انتخاب مسوول جدید علاوه بر شاخصی همچون داشتن سابقه اجرایی مولفه داشتن تعامل خوب با دانشگاه ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این آیین، افزایش تعامل و همکاری با دانشگاه ها و بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف این نهاد را از برنامه های اصلی خود برشمرد.

توحید اخلاقی تاکید کرد: در این چارچوب رعایت کامل قوانین و ضوابط برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق شهروندان از محورهای اصلی برنامه های وی خواهد بود.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در آیین تودیع خود گفت: 119 هزار واحد مسکن مهر و 9 طرح بیمارستانی و ورزشگاهی در مدت فعالیت وی در این سمت احداث شده است.

اروجعلی علیزاده افزود: همچنین 50 هکتار از زمین های تصرف شده شهری در این مدت رفع تصرف شده و به دولت بازگردانده شد.

در این آیین از خدمات اروجعلی علیزاده در سمت مدیرکلی راه و شهرسازی آذربایجان شرقی تقدیر و توحید اخلاقی به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل معرفی شد.

علیزاده از زمان ادغام وزارتخانه های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی عهده دار مسوولیت این اداره کل در آذربایجان شرقی بود.

توحید اخلاقی متولد 1338 در شهرستان بستان آباد و دارای مدرک تحصیلی دکتری خاک و پی از استرالیا و عضو هیات علمی گروه عمران دانشکده فنی دانشگاه تبریز است.(ایرنا)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.