تاریخ انتشار : یکشنبه 11 آبان 1393 - 22:14
کد خبر : 3021

مومن واقعی منتظر استکبار نمی نشیند

مومن واقعی منتظر استکبار نمی نشیند

به گزارش دارانیوز:استاد حسین علیپور(مرند) در جلسه اخلاق ماهانه با اشاره به معنای حقیقی و قرآنی صبر گفت: صبری که قرآن میگوید با صبری که عوام معرفی کرده است و با صبری که فرهنگ غرب بر ما القا کرده است، متفاوت بوده و اساسا ما را از خوشبختی زندگی محروم کرده است. وی افزود: صبر

به گزارش دارانیوز:استاد حسین علیپور(مرند) در جلسه اخلاق ماهانه با اشاره به معنای حقیقی و قرآنی صبر گفت: صبری که قرآن میگوید با صبری که عindex8974وام معرفی کرده است و با صبری که فرهنگ غرب بر ما القا کرده است، متفاوت بوده و اساسا ما را از خوشبختی زندگی محروم کرده است.

وی افزود: صبر واقی یعنی ما از خداییم و بسوی او باز خواهیم گشت را درک کنیم. اگر کسی به این صبر توسل کند تمام شبهات درونی و خارجی را از بین میبرد.

استاد علیپور با اشاره به شبهات رایج در جامعه گفت: القائات شیطانی و شبهاتی از قبیل تردید در عدالت خداوند بدلیل عدم معرفت توحیدی فطری است. 

این استاد اخلاق اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی، چشمان کسانی را که به لحاظ شرایط مختلف، از موقعیت مناسبی برخوردارند، ولی به وظائفشان توجه نمیکنند و غرور و کبر وجودشان را فرا گرفته، کور میکند.

وی افزود: خداوند مغروران را به زمین میکوبد و ضعیفان به ظاهر را عزیز میکند. اگر روابط و جناح بازی ها در مسیر عبودیت نباشد هلاک خواهد شد.

استاد علیپور گفت: در آخرت با حسرت به خود خواهیم گفت که ای کاش خاک بودیم و هیچ یک از این مقامات دنیوی را نداشتیم زیرا که در مسیر عبودیت بهره نبردیم.

وی با اشاره به بلایای الهی بیان کرد: خداوند از درگاه رحمت خود مقدار بسیار ناچیزی از بلایا و مصائب را به بشر نازل میکند تا اینکه، انسان، استقلال موهومی خود را از دست بدهد و زمینه برای گشوده شدن انوار فضل الهی فراهم شود ولی انسان بیچاره لجاجت میورزد و درک واقعی از بلایای الهی ندارد.

استاد علیپور افزود: عذاب های عوالم بعدی، طوری است که اگر مقدار اندکی از آنها به این عالم نازل شود، دنیا توان تحمل آنرا نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: خداوند در روی زمین یکسری انسان های خاص دارد که برای خدا خالص هستند. آنها نعمتهای خداوند را برای خود نمیخواهند و به دیگران اهدا میکنند. و در عوض بلایای خداوند را با جانو دل میخرند چون بلا مایه ی تعالی آنهاست.

استاد اخلاق گفت: حضرت سید الشهدا(ع) بعد از ریزش های جریان کربلا خطاب به یاران عاشوراییش گفت: حالا که ثابت قدم ماندید و حاضر شدید بر آنچه که من آماده کرده بودم، حالا بدانید خداوند متعال مقامات بلند و والایی را با تحمل سختی ها و فشارها و مشکلات، برایتان میبخشد. خداوند اگر چه مرا به کاماتی مخصوص کرده است اما شما که راه ما را انتخاب کردید، مقداری از آن کرامات را به شما خواهم داد.

وی با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی و صبر واقعی گفت: مومن واقعی منتظر دولت یا مجلس یا استکبار نمینشیند و وظیفه ی خود را بین خود و خدای خود انجام میدهد و اثر جهانی عمل خود را به جای خواهد گذاشت.

استاد علیپور در پایان اظهار داشت: اگرچه مسئولین به جای سخنرانی، برنامه ریزی کنند اما مومنین باید با بینش الهی و مستحکم رو به جلو حرکت کرده و منتظر برنامه های دولت نباشند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.