تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مهر 1394 - 22:44
کد خبر : 10873

زمینه حضور فعال بانوان در اداره امور جامعه ایجاد شود

زمینه حضور فعال بانوان در اداره امور جامعه ایجاد شود

به گزارش داراخبر،اسماعیل جبارزاده ظهر چهارشنبه در همایش زن و دفاع مقدس با اشاره ای به نقش بانوان در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: تمامی شهدا در دامان پاک زنان این سرزمین پرورش یافته بودند و به این ترتیب هرگز نمی توانیم نقش بانوان را در آن سال ها نادیده بگیریم. وی ادامه داد:

۱۸۵۲۵۵۸به گزارش داراخبر،اسماعیل جبارزاده ظهر چهارشنبه در همایش زن و دفاع مقدس با اشاره ای به نقش بانوان در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: تمامی شهدا در دامان پاک زنان این سرزمین پرورش یافته بودند و به این ترتیب هرگز نمی توانیم نقش بانوان را در آن سال ها نادیده بگیریم.

وی ادامه داد: اگر در محافل مختلف از نقش بالای شهدای و جانبازان و آزادگان در راستای دفاع از میهن سخن می گوییم در کنار آن باید اشاره ای به نقش بالای بانوان داشته باشیم زیرا تربیت کنندگان این انسان های بزرگ همان زنان بوده اند.

جبارزاده با بیان اینکه امروزه نیز با تاسی از گذشته، زنان باید نقش مبارزه با جنگ نرم دشمن را بر عهده گیرند، گفت: جنگ و دفاع همچنان ادامه دارد و در این میان از تمامی بانوان انتظار می رود همانند گذشته وظیفه دفاع از کشور را برعهده گیرند و در این زمینه به ایفای نقش بپردازند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: از تمامی مسئولان انتظار داریم زمینه اداره امور جامعه را برای بانوان فراهم کنند تا آن ها بتوانند در اداره جامعه تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه هم اینک زنان نقش تعیین کننده ای در کشور دارند، گفت: این امر در حالی است که در برخی کشورهای صاحب ادعا، زنان حتی از داشتن کوچکترین حقوق اجتماعی نیز محروم هستند.

جبارزاده ادامه داد: هم اکنون جامعه ما به یکی از جوامع الگو چه از نظر رفتارهای اجتماعی و چه انسانی تبدیل شده است که همه این ها در سایه ایفای نقش مهم زنان در جامعه ایجاد شده است.

سهیلا امیری

زنان باید همانند دفاع مقدس به دفاع از اسلام و انقلاب بپردازند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این همایش اظهار داشت: نقش پررنگ زنان در دوران دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست اما آنچه امروزه از بانوان سرزمینمان انتظار داریم ادامه ایفای نقش در دفاع از کشور است.

سهیلا امیری ادامه داد: تمامی زنان نقش محوری در تربیت فرزندان و امور اجتماعی جامعه دارند و به همین دلیل بار دیگر انتظار می رود که این قشر همانند دوران دفاع مقدس به نقش تاریخی خود در دفاع از اسلام و انقلاب عمل کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان هم اکنون به دنبال آسیب زدن به بنیان های اجتماعی هستند، گفت: مهم ترین بنیاد اجتماعی نهاد خانواده است که دشمنان تمرکز ویژه ای برای نابودی و اسیب به آن دارند که در این میان بانوان می توانند مهم ترین نقش را برای جلوگیری از این آسیب ایفا کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.