تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 17:07
کد خبر : 32366

روستای خلاق از ایده تا عمل

روستای خلاق از ایده تا عمل
نماد شغلی در ورودی روستای صنعتی هوجقان

به گزارش داراخبر،  با پرسه زدن در روستای صنعتی هوجقان از توابع  مرکزی شهرستان مرند می تواند شگفتی های آن را برای ما آشکار کند.

ما برای راه رفتن و گشتن در روستای زیبا و صنعتی هوجقان نیاز به بهانه ای نداریم، اما گرفتن پاداش در ازای  نماد دستگاه فیله بافی در ورودی روستا که شغل و فرهنگ و فولکلور این منطقه را هویدا میکند و  می تواند پاداش لذت بخشی باشد. ضمن اینکه این کار باعث می شود احساس کنیم ما عناصر فعالی در زیستگاه روستایمان هستیم.

می توان در آینده این طرح را به عنوان یک نماد برای آن روستا و  شهروندان با همت دهیاری و شهرداری اجرایی و تقدیم نمود.

خوب است که هراز چندگاهی گوشی همراه خود را کنار بگذارید و به چیزهایی که محیط زندگی تان در اختیار شما قرار داده، مثل فضای سبز، و…توجه کنید.

روستا و فرهنگ  شامل میراث فرهنگی روستا و هنر های روستایی و طبیعت شامل محیط زیست و پسماند،آن بخش و فراغت شامل فرصت های فراغتی روستایی و فناوری شامل تکنولوژی و فناوری های نوین و همچنین روستا و شهروندی شامل اینکه یک شهروند روستایی چه مسئولیت، حقوق و مطالباتی می‌تواند داشته باشد،

افراد می توانند با روستای خود ارتباط برقرار کرده و احساس صمیمیت و تعلق بیشتری پیدا کنند. همچنین کودکان با نقش اقتصادی، میراث فرهنگی، میراث ناملموس، تکنولوژی، مشاغل و صنایع فعال، محیط زیست و ابعاد مختلف روستایشان آشنا شده و این موضوع می‌تواند در کشف استعداد و انتخاب شغل آینده کودکان و نوجوانان سودمند باشند.

البته  تلاش‌های زیادی برای معرفی روستای صنعتی هوجقان در ابتدای راه بوده که بایستی متولیان امر در حوزه صنایع دستی و … برای حفظ این جایگاه وتثبیت آن تلاش بیشتری کنند تا بتوانند سایر ظرفیت و توانمندی های این منطقه را به جهان معرفی کنند.
صرف نوشتن بنر ، چند سخنرانی، گردهمایی و تبلیغات در رسانه ها، روستای خلاق، خلاق نمی شود بلکه بایستی برنامه واقدام های بزرگ از طریق رسانه های رسمی بیشتر صورت گیرد تا اهمیت آن مشخص شود./انتهای پیام

روزنامه نگار ناصر غلامی هوجقان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.