تاریخ انتشار : جمعه 13 شهریور 1394 - 11:09
کد خبر : 10341

جشنواره برداشت پسته در شهرستان مرند برگزار می‌شود

جشنواره برداشت پسته در شهرستان مرند برگزار می‌شود

جلال رحیم زاده در گفتگو با خبرنگارداراخبر، با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۵۲ تن پسته از ۱۷۵ هکتار زمین زیر کشت پسته شهرستان ویژه مرند برداشت می شود، افزود: شهر یامچی از توابع شهرستان مرند دارای بهترین زمین برای کشت این محصول کم آب است. رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مرند در ادامه با

۱۷۲۱۷۲۱جلال رحیم زاده در گفتگو با خبرنگارداراخبر، با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۵۲ تن پسته از ۱۷۵ هکتار زمین زیر کشت پسته شهرستان ویژه مرند برداشت می شود، افزود: شهر یامچی از توابع شهرستان مرند دارای بهترین زمین برای کشت این محصول کم آب است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مرند در ادامه با تاکید بر اینکه سالانه بیش از ۵۲ تن پسته در شهرستان مرند بارور می شود، بیان داشت: این مقدارمحصول پسته از ۷۵ هکتار درخت بارور برداشت شده که همچنین درشهرستان مرند ۱۷۵ هکتار زیر کشت داریم که از این مقدار ۱۱۰ هکتار آن در شهر یامچی است.

وی از توسعه کشت پسته در شهرستان مرند خبر داد و گفت: هدف از توسعه این محصول در شهرستان مرند تغییر الگوی کشت بدلیل بحران کم آبی بوده که خوشبختانه تابه حال توانسته ایم با همکاری کشاورزان عزیز قدم های خوبی در این راستا برداریم.

وی با تاکید بر افزایش برداشت این محصول در شهر ستان مرند گفت: کشاورزان شهرستان مرند با استفاده از نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی می توانند در زمینهای کم آب خود اقدام به کشت پسته نموده و با توجه به پایین رفتن سفره های زیر زمینی آب محصول اقتصادی داشته باشند.

رئیس جهادکشاورزی مرند در پایان اظهار داشت: جشنواره پسته با همکاری فرمانداری ویژه شهرستان مرند و جهاد کشاورزی استان و شهرستان مرند در بیست وسوم شهریورماه در شهر یامچی مرند برگزار می شو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.