تاریخ انتشار : جمعه 16 بهمن 1394 - 23:11
کد خبر : 14043

فجر امید به دنیای کودکان سرطانی تابید

فجر امید به دنیای کودکان سرطانی تابید

داراخبر: بیمارستان کودکان سرطانی تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز و جمعی از اعضای شورای شهر، در محل این بیمارستان واقع در خیایان ششگلان افتتاح شد.

 

به گزارش داراخبر: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مراسم بهره برداری از بیمارستان کودکان ۱۱۸ تخت خوابی کودکان سرطانی گفت:مراکز سلامتی که در استان افتتاح می‌شود و مساله پزشک خانواده، از مسایل حیاتی هستند که در استان ما با پیشرفت‌‌های خوبی همراه بوده است و بنده خودم از اولین کسانی بودم که در طرح پزشک خانواده عضو شدم.

۰۰۰۰۰۰۱۱۱۱۲۲۲۵۴۵۵۴۴ (۱)

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری یادآور شد احداث بیمارستان کودکان در راستای خدمات به کودکان سرطانی اقدامی بسیار شایسته و قابل تقدیر است  که به برکت انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار گرفته است

امام جمعه تبریز با ابراز رضایت از عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت تدبیر و امید افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت و بیمه همگانی از عملکردهای موفق دولت و به ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در اصول قانون اساسی نیز به آن تاکید شده است. وی از خدمات شهرداری تبریز، استانداری آذربایجان‌شرقی و دانشگاه علوم‌پزشکی و از همه بخش هایی که در احداث، تجهیز و اداره این بیمارستان تلاش کرده‌اند سپاسگذاری کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در مراسم افتتاح بیمارستان کودکان سرطانی وظایف شهرداری را بسیار گسترده‌تر از مسایل عمرانی و خدماتی دانست و گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز در طول این دولت توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت داشته‌اند.

دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی گفت: راه‌اندازی بیمارستان کودکان سرطانی گام مهمی برای توسعه زیرساخت‌های خدمات در حوزه سلامت است.

وی اظهار امیدواری کرد وگفت: خوشحالیم که اقدامات شهرداری تبریز فراتر از وظایف عمرانی، وارد حوزه‌های مهم اجتماعی شده است و این امتیاز مهم، با توسعه زیرساخت‌های خدمات در حوزه سلامت به ثمر رسیده که بیمارستان ۱۱۸ تخت‌خوابی کودکان مبتلا به سران، نمود بارز آن است. همچنین رئیس شورای شهر تبریز در این  مراسم با تاکید بر تعامل مثبت و سازنده مدیران شهری در خصوص اجرای پروژه های سلامت محور گفت: در طول چند سال گذشته شورا و شهرداری با همراهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برنامه ها و پروژه های متعددی را در بخش سلامت شهروندان اجرایی کرده اند .

رایگان اهدا شده است .

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۲۳۶۵۸۹۷۴۱۱۲۰۰ (۱)

دکتر یوسفی  در مراسم بهره برداری  از پروژه بیمارستان کودکان سرطانی گفت:

این پروژه میتواند تحول عظیمی در حوزه سلامت بیماران خاص به وجود آورد

دکتر یوسفی شهردار منطقه یک تبریز در این  مراسم گفت: بیمارستان کودکان سرطانی یکی از بزرگترین طرحهای عمرانی در حوزه سلامت از سوی شهرداری بوده و مجهز به کلیه امکانات تخصصی و درمانگاههای ویژه کودکان سرطانی با ۱۱۸ تخت خواب می باشد.

وی ادامه داد: بیمارستان کودکان سرطانی در زمینی به مساحت ۴۵۰۰ متر و چهار ونیم طبقه سازه  بتنی و با  اعتباری بالغ بر بر ۶۰ میلیارد ریال  هزینه شده است.

دکتر یوسفی با اشاره به پروژه عظیم بیمارستان کودکان سرطانی افزود:  این پروژه میتواند تحول عظیمی در حوزه سلامت بیماران خاص به وجود آورد و این پروژه هدیه ای ارزشمند از سوی شهرداری منطقه یک تبریز به همشهریان گرامی می باشد. شهردار منطقه یک تبریز تاثیرات فرا منطقه ای بیمارستان کودکان سرطانی را مهم دانست و گفت: این طرح می تواند دربر گیرنده توسعه سرانه سلامت و توریسم سلامت بوده و گام مهمی در درمان کودکان سرطانی تلقی گردد.

دکتر یوسفی درپایان گفت: اورژانس، آزمایشگاه، اتاق عمل، درمانگاه، رادیوگرافی، سونوگرافی و بخش بستری خون، از بخش‌های این بیمارستان ۴ طبقه می‌باشد. رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: با افتتاح بیمارستان کودکان مبتلا به سرطان، نابسامانی های چند سال گذشته در خصوص درمان بیماران کودک در تبریز رفع خواهد شد .

وی با بیان اینکه این بیمارستان، مجهزترین بیمارستان برای کودکان سرطانی است گفت: مرکز آموزشی و درمانی کودکان تبریز به عنوان مرکز تخصصی و فوق تخصصی اطفال زیر ۱۴ سال در شمالغرب کشور فعالیت می کند و بخش های مختلف جراحی عمومی، گوش و حلق و بینی، ICU مراقبت های ویژه نوزادان و اطفال، داخلی، گوارش، کلیه، ارولوژی، بخش های عفونی، نوزادان، انکولوژی (خون)، آلرژی، غدد و داخلی قلب و عروق  و همچنین درمانگاه های تخصصی هموفیلی، تالاسمی و شیمی درمانی و درمانگاه های فوق تخصصی در این مرکز فعال است.گفتنی است :در پایان این مراسم وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از تلاش های دکتر نجفی شهردار تبریز در توسعه فرهنگ سلامت و تقویت زیرساخت های عمرانی قدردانی کرد.

 

به گزارش فهیمه لطف الهی

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۳۲۵۶۸۹۹۹

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.