تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 - 12:30
کد خبر : 32837

رئیس هیئت ووشو استان؛

بیش از دو هزار و ۵۰۰ ووشوکار در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند

بیش از دو هزار و ۵۰۰ ووشوکار در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند
رئیس هیئت ووشو آذربایجان شرقی گفت: بیش از دو هزار و 500 ووشو کار در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

به گزارش داراخبر ، عبدالعلی ابراهیمی در گزارش شش ماهه هیئت ووشو استان آذربایجان شرقی با اشاره به تعداد ووشو کاران سطح استان افزود: در مجموع بیش از دو هزار و پانصد ووشو کار آقا و خانم فعالیت می‌کنند که از این تعداد نزدیک به ۶۰ درصد آقایان و ۴۰ درصد خانم هستند.

رئیس هیئت ووشو رئیس هیئت ووشو آذربایجان شرقی گفت: بیش از دو هزار و ۵۰۰ ووشو کار در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند. عنوان کرد: رشته ووشو که ورزش ملی کشور چین می‌باشد علاوه بر تأثیرات جسمی و روانی برای شخص ووشو کار در درمان برخی بیماری‌ها مثل بیماری ام اس مفید است که فرد برای این منظور می‌تواند در بخش تای چی ووشو فعالیت کند.
ابراهیمی در مورد جایگاه ووشو آذربایجان شرقی در سطح کشوری و بین المللی اظهار داشت: در چند سال اخیر ووشو استان در مجموع بخش آقایان و بانوان جایگاه پنجم کشوری را در اختیار داشته است که نشان از فعال بودن و حضور مستمر ورزشکاران در میادین ورزش ووشو است.

وی اظهار کرد: در مجموع ۱۴ مورد مسابقات استانی به ترتیب ذیل برگزار شده است:
۱ – مسابقات انتخابی استان در بخش ساندا و تالو (نونهالان، نوجوانان و جوانان) هم دختران و هم پسران در مجموع ۱۲ مورد، ساندا دختران سه مورد، ساندا پسران سه مورد، تالو دختران سه مورد، تالو پسران سه مورد

۲ – مسابقات چهار جانبه در مرند (در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان دو مورد)

ابراهیمی در خصوص اعزام به مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی یادآور شد: در بخش پسران رده سنی (نونهالان، نوجوانان و جوانان) که در شیراز برگزار شد، سه تیم اعزام شدند و ماحصل این حضور کسب ۲ نقره و ۵ برنز بود و همچنین در بخش دختران که در زاهدان برگزار شد، سه تیم اعزام شده بودند که موفق به کسب مدال نشدند.
وی در مورد اعزام نمایندگان ووشو استان به مسابقات قهرمانی کشور خاطرنشان کرد: در سبک شائولین چوان بانوان رده سنی بزرگسال که در لرستان برگزار شد یک تیم اعزام و نهایتا یک طلا کسب شد.
ابراهیمی اذعان کرد: همچنین در مسابقات قهرمانی کشور سبک فانگ من چوان بخش آقایان در ۳ رده سنی و در شهر ارومیه ۳ تیم اعزام و در نهایت یک طلا، یک نقره و ۴ برنز بدست آوردند.
وی در ادامه به اعزام تیم کوراش جوانان و نوجوانان استان به مسابقات کشوری اشاره کرده و توضیح داد: این مسابقات که به میزبانی استان خراسان شمالی انجام گرفت، ۱۲ مورد اعزام که ۱۰ مورد در ووشو و ۲ مورد در کوراش داشتیم و در بخش بانوان یک طلا و در بخش آقایان یک طلا، ۳ نقره و ۹برنز بدست آمد، همچنین ۲ مدال نقره و ۵ مدال برنز تیم ملی نیز کسب شد.
رئیس هییت ووشو آذربایجان شرقی افزود: آقایان علی پور قاسمی و علی نصیری در بخشی تالو و بنیامین کرمی جهت شرکت در بازی های آسیایی جوانان به اردوی تیم ملی ووشو دعوت شدند که متاسفانه نتوانست فیکس تیم ملی بشوند.
ابراهیمی یادآور شد: هیئت ووشو آذربایجان شرقی در این مدت ۱۴ مورد مسابقات، ۶ مورد اعزام، یک مورد همایش، ۲ مورد دانش افزایی مربیان و در مجموع ۲۳ مورد برگزار کرده است که دوره مربیگری درجه ۳ ووشو (بانوان و آقایان) با حضور ۲۷ نفر و دوره مربیگری درجه ۲ ووشو (بانوان و آقایان) با حضور ۳۴ نفر برگزار شد.
وی با بیان اینکه آقای محمدحسین فرشباف برای دوره داوری بین المللی ووشو ( تالو ) اعزام شد، اظهار داشت: این دوره در کشور اندونزی (بالی) انجام گرفت و نماینده استان توانست با کسب مدرک بین المللی داوری تالو به کشور باز گردد.
گفتنی است، حضور و موفقیت عبدالعلی ابراهیمی و خانم میترا علیزاده صدر در دوره داوری ملی ووشو (ساندا) که در آکادمی ملی ووشو ایران برگزار شد در این مدت انجام گرفت.
وی به دوره عملی مربیگری آقایان و بانوان که ۲ مورد و آزمون فنی دان یک الی دان چهار دو مورد برگزار شد اشاره کرده و توضیح داد: برگزاری اولین دوره مسابقات کمربند طلایی ساندا (ووشو سنتی) در بخش پسران استان رده سنی نونهالان و نوجوانان در شهرستان مرند و همچنین در بخش دختران رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان را در شهر تبریز پشت سر گذاشتیم.
ابراهیمی در پایان به همایش روز جهانی ووشو اشاره کرده و یادآور شد: روز جهانی ووشو مصادف با ۱۱ آگوست در تقویم ورزش جهانی می باشد، که امسال در آمفی تئاتر پارک ائل گولی تبریز برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.