تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 شهریور 1393 - 21:02
کد خبر : 2006

استاد شهریار یکی ازنمادهای مهم ملی و مردمی ایران اسلامی است

استاد شهریار یکی ازنمادهای مهم ملی و مردمی ایران اسلامی است

به گزارش دارانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، همزمان با روز ملی شعر و ادب و با حضور ‌علی جنتی‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی مزار استاد شهریار در مقبره الشعرای تبریز گلباران شد. ‌علی جنتی‌ در این آئین شهریار را

index15به گزارش دارانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، همزمان با روز ملی شعر و ادب و با حضور ‌علی جنتی‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی مزار استاد شهریار در مقبره الشعرای تبریز گلباران شد.

‌علی جنتی‌ در این آئین شهریار را شاعری مردمی و دینی عنوان کرد و گفت: اندیشه‌‌ استاد شهریار مشحون از سوژه‌هایی ناب و فاخر بود و سرودن اشعاری فاخر و گرانسنگ در حوزه‌های مختلف از جمله انقلاب اسلامی از شاخصه‌های شعری وی محسوب می‌شد.

وی افزود: خدمات استاد شهریار در عرصه شعر و ادب و شناساندن فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی ماندگار بوده و آثار وی در گستره جهانی بی‌نظیر است.

جنتی‌ استاد شهریار را یکی از نمادهای مهم انقلابی، ملی و مردمی ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: چکامه‌هایی که وی در حوزه‌ انقلاب اسلامی سروده مبین میزان تعهد و پاسداری وی از ارزش‌های اسلامی و ملی و نشان‌ دهنده‌ چیره‌دستی این شاعر شهیر در گنجاندن معارف زمان و واقعیت‌های جامعه در قالب شعر بود.

مقبره الشعرای تبریز در طول چند سال گذشته که روز ملی شعر و ادب به نام استاد شهریار شاعر برجسته آذربایجان نامگذاری شده است توسط مسئولان کشوری و استانی و اصحاب فرهنگ و ادب گلباران می‌شود‌.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.