تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 1:38
کد خبر : 34822

اختراعم ضامن سلامتی  افراد مشتغل در حوزه کشاوزی می باشد

اختراعم ضامن سلامتی  افراد مشتغل در حوزه کشاوزی می باشد
گفتگوی خبری داراخبر با میر سعید دانایی دارنده مدال نقره جشنواره اراسموس هلند در یک روز. سرد زمستانی

به گزارش داراخبر، جناب آقای دانایی قبل از هر چیزی، یک بیوگرافی کوتاه و مجمل از خودتان ارایه دهید:

_بنده میر سید سعید دانایی هستم از شهرستان ملکان در رشته روانشناسی تحصیل کردم . و قصد ادامه تحصیل در همین رشته تا مقطع phdدکتری رو دارم .

از چه موقع به فکر مخترع شدن و اختراع افتادید؟

_من از کودکی علاقه شدیدی به ثبت اختراع و نواوری و فناوری داشتم ولی متاسفانه تعدادی از افرادی که در این حوزه به موفقیت رسیده بودن و به نوعی بزرگ شده ی این حوزه بودن درخواست کمک کردم ولی هر بار درخواستمو رد میکردن و یا مسیر اشتباهی نشون میدادن که در اخر دست به تحقیقات و مطالعات زدم تو این حوزه و کم کم تونستم خودم دست به ثبت اختراع بزنم .

برای مخترع شدن از کجا باید شروع کرد؟

_برای مخترع شدن باید در وهله اول باید خلاق باشین و نگاهت به همه اتفاقات و رویداد ها و اقلام و دستگاه ها متفاوت باشه .
درست شبیه به هنر نویسندگی هست که باید خلاق باشی .
و در قدم بعدی یادگیری نحوه ایده پرداری و نحوه ثبت اختراعات در اداره اختراعات هست .

چند اختراع تاکنون داشته اید و چه تعداد را به ثبت سازمان ثبت اختراعات رسانده اید؟

_بنده ۸۰ عنوان طرح ثبت نشده دارم که اگه حمایت کنن همشون قابلیت ثبت دارن و همشون نواوری و قابلیت تجاری سازی رو دارن که از این اختراعات ۸ عنوا‌ن اختراع به ثبت رسیده

اولین اختراعتان چه زمانی و چه وسیله ای بوده؟

 

اواین اختراع من : دستگاه گوگرد دود کن از راه دور با مکانیزم فن هدایت دود و جرقه زن از راه دوره که با این ابداع و اختراع کسی که کارش با گوگرد دود کن سبزه های انگوری است و همیشه مستقیما در معرض اسیب های ریوی و عروقی داشت رفع میشه و به نوعی با دور کاری سبب میشه گاز گوگرد که مضر ترین گاز برای سلامتی فرد هست فرد مشتغل در این حوزه کاری رو از اسیب ها در امان نگه داره .

ایده یک اختراع چگونه به ذهنتان خطور می کند؟

_با وجود مشکل با وجود شکل دادن برای رفع مشکل در ذهن . من اول مشکلات جامعه رو بررسی میکنم و بعد بر حسب این مشکلات میام در ذهنم به نوعی شکل دهی هایی از ابداع و اختراعات میدم که به نوعی مرتفع کننده این مشکلات هستند . شاید در اولین ایده ام به این مشکلات به نوعی شبیه به افسانه ایی یا بر پایه تخیلات باشه ولی با کم و کاست کردن و با تراش دادن و تغییر دادن و بر هم نهی کردن به نوعی این تصورات ذهنی ایده سازی در ذهنم در اخر به نوعی محصول در خور واقعیت و با قابلیت تجاری سازی شده میسازم

درباره اختراعتان توضیح دهید.

_اختراع اول بنده دستگاه گوگرد دود کن از راه دور بود که با این دستگاه فرد مشتغل در حوزه کاری سبزه انگوری ها از اسیب های ریوی و تنفسی که بخاطر وجود گاز گوگرد بود در امان میشه و به نوعی این ابداع واختراع بنده ضامن سلامتی این افراد مشتغل در این حوزه کاری هستند .

هزینه کارهایتان را از کجا تأمین می کنید و آیا ادارات، سازمان ها و یا شرکت های دولتی از شما حمایتی کرده اند؟

_هزبنه کاری بنده
از خودم . متاسفانه با وجود این همه تلاش و این همه ابداع و اختراع هیچ ارگانی دست به حمایتی نزده .حتی در مورد استخدامی هم با بعضی فاکتور های سخت گیرانه روبرو هستی که به نوعی مجاب میکنن و غیر مستقبم میگن برو دلالی نه نو اوری و ابداع و اختراع . و در واقع این موضوع منو خیلی ناراحت مبکنه نه بخاطر خودم بلکه همه افرادی که تو این حوزه هستند باید از کثرت بی نهایت مزایای رفاهی و مالی و …. برخوردار باشند .ولی متاسفانه برا این قشر نخبه جامعه به جای حمایت فعلا دست به حقارت کردنشون زدن .

آیا طرح یا اختراعات شما تاکنون تجاری نیز شده است؟ یا اقدامی در زمینه تجاری سازی آن انجام داده اید؟

_بله جدیدا چند تا اختراعاتم قصد تجاری سازی کردنشون رو دارم . البته اگر راهی نشون بدن . نه چاهی . جدیدا اداراتی به فرمایشات رهبر فرزانه ایت الله خامنه ایی توجه نمیکنن که حضرت اقا فرمودن از قشر نخبه حمایت کنید و ما تابحال به جای حمایت حقارت کردنشونو دیدیم .

شنیده ایم که مدال طلای جشنواره اراسموس هلند “اتحادیه اروپا”  را کسب کرده اید؟


بله خوشبختانه من با این اختراعم تونستم مقام اول مدال طلای جشنواره اراسموس هلند رو به حول قوه الهی کسب کنم که بزودی‌اگر تجاری سازی کنم همه افراد معلول جسمی رو روی این کار ها میارم . و به تجاری سازی میپزدارم و عده ایی رو نون اور خونه و زندگی شون میکنم .

جمله پایانی :
بهترین زمان برای رشد و توسعه فردی برای جوانان هموطن من اینه که سخت پیگیر آرزو ها و امال شان باشند چون عده ایی تتلو وار دارن زندگی میکنن و تو اگر یک قدم برا توسعه و اهدافت برداری انگار هزار قدم برداشتی چون خیلیا دارن تتلو میشن .
هر چند ارزوی بنده موفقیت همه افراد هموطنانم هست .

گفتگو ناصر غلامی هوجقان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.